Linoljefärg!

De senaste åren har en nyfikenhet för linoljefärg växt fram.
När jag och fästmannen besökt byggnadsvårdsbutik så har vi flera gånger kikat på linoljefärg.
Och! Förra året samt detta år har vi köpt grön-, grå- och rödnyans av linoljefärg för att måla lite olika föremål.
Så! Jag har målat stolar i den bladgröna färgen, väldigt vacker färg!
Färgen röd empir målade jag på ett skänkt blombord som påminner om det utsikstorn jag och sambon förlovade oss uppe i, Kuckustenen i Lovisa, Finland.
Jag håller på att lär mig konsten att planera målandet och själva målandet, och just nu känner mig ganska nöjd med de avklarade projekten! 


Stolar som ska piffas upp.

Favoritfärg!

Målar första lagret.

Färdiga resultatet!
Stolarna livade upp vår balkong.
Nu behöver vi bara ett matchande balkongbord!





Blombordet upp och ner,
bäst att börja underifrån!

Röd empire var rätta valet för att efterlikna Kuckustenen, i Lovisa, Finland.


Färdiga resultatet!
Blombordet har flyttat in på balkongen.


Inspirationen - Vår förlovningplats, Kuckustenen i Lovisa, Finland.
Se färgen och delvis mönstret, blombordet påminner nu om utsiktstornet!

Kommentarer

Populära inlägg