En natt i Örebro

När jag fyllde 30 fick jag en Smartbox i present av släktingar, och denna Smartbox uppgraderade jag till en hotellupplevelse...
Så! Efter en del tänkande så hamnade jag och fästmannen i Örebro, som är en riktigt fin stad!
Vädret var helt OK, kunde såklart fått vara lite mera snö på backen och lite mera sol... Men ja, man kan inte få allt!
Jag och sambon njöt av vår vistelse som bestod av riktigt god middag på restaurangen Ingeborgs, promenad i Örebros centrum och ett besök till Wadköping.
Och! Jag kan tänka mig att besöka Örebro på sommaren, en dag när det är riktigt fint väder så man får njuta mer av staden.
Men! Vi tog tåget, vilket vi ångrade på vägen hem då SJ i sista minuten ställde in tåget och SJ gav ingen info om hur vi skulle kunna ta oss hem... Det var tack vare en annan resenär som vi lyckades få info om att vi kunde ta buss hemåt istället!
Well well! Örebro, vi ses igen!


Tåget till Örebro gick i tid i alla fall.

Hotellrummet på Elite Stora Hotellet.

Vacker vy vid slottet.

Vi hittade några antik-butiker att gå in i.

Ingeborgs.

Valde Ingeborgs efter inredningen, varm och mysig känsla.

Riktigt god IPA från Höganäs Bryggeri.

Munsbit innan maten.

Jag åt oxfilé med tillbehör som var välkomponerad, riktigt gott!

Efterrätt!

Riktigt god hantverksöl från Almby Brewery.

Vi två framför slottet, vi stod mest i fokus!

Slottet.

Olaus Petri kyrka.

Wadköping.

Wadköping.

Kommentarer

Populära inlägg