Barnmatsburkar = Ljuslyktor!

När jag var på namnkalas för min fantastiskt söta systerson så hade min syster Helen pyntat barnmatsburkar och tänt värmeljus i dem, väldigt fint!
Det var så fiffigt gjort att jag ville göra mina egna!
Fick ett gäng glasburkar av syster Helen, beställde mönsterfolie och så var pysslet igång.
Är ju inte precis någe avancerat pyssel, jag gillar när det är enkelt och ändå blir ett schyst resultat.
Så! Taaadaah!



Burkar rengjorda, mönster måttat och urklippt.
Dags att pyssla ihop!

Efter att mönster pressats på, vilat i 24h och "gräddats" i ugn så blev resultatet detta!

Gjorde ett helt gäng ljuslyktor som får dekorera öppna spisen!




Kommentarer

  1. Dom är jättefina…Jag vill också ha/göra såna =)

    SvaraRadera
  2. Ja dom blev fina! Jag är nöjd! :)
    Vi får pyssla! ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg