Inför julen.

Nu när man ska jobba mycket fram till julafton så är det bara att passa på att dona inför julen när tillfälle ges.
Man bakar, pysslar och donar i hemmet... Vilket är supermysigt!
Jag tycker julen är en mysig högtid som man vill bara njuuuta utav!
När jag var ledig två dagar så passade jag på att baka lussebullar, vinbärspajer (som inte har nåt med julen å göra, utan tömma frysen bara), sy gardin och sen bara ta det lugnt på landet.
Jag hittade ett recept i Icas Buffé på godaste lussebullen... De hade testat olika varianter och kommit fram till ett recept som ska leverera de godaste lussebullarna!
För mig är det viktigt att bullarna har en bra rik smak och håller sig mumsiga å mjuka länge, hatar torra bullar!
Lussebullarna blev goda och mjuka, men de tappar ju lite mjukhet efter nån dag ändå... Bara å acceptera det, tror jag!



Dags att baka lussebullar!
Här lärt mig att läsa receptet och förbereda väl innan baket drar igång,
så slipper man nån dålig surprise på vägen.

Mina färdiga, och halvfina, lussebullar!

När man väl är igång och bakar kan man ju tömma
frysen på lite bär och göra paj!

Sydde en gardin till köket med tyg och spets från
Panduro.

Den färdiga gardinen sitter nu uppe i köket!

Jag, mamma och Gizmo tog en promenad i skogen.

Var en fin och varm dag för att vara december månad.

Såklart vi alla ska vara med på bild!

Härlig dag!

Himlen bjöd på en fin vy.

Titta vilka vi träffa på i skogen, pappa och katten Flisan!



Videoklipp.

Himlen var vacker i sitt sken och molnen svepte förbi så fort att jag ville ta tillvara på det!



Kommentarer

  1. Jättefint med litet videoklipp! Och vad sa jag i förra inlägget (läser bloggen baklänges) - jo, att man går miste om en massa gott :-) Men kanske det bara är bra, annars skulle jag snart väga 150 kg!
    Glömde säga i förra inlägget att Elise är så stor nu, och en så fin rosett hon hade!

    SvaraRadera
  2. Lätt att läsa bloggen baklänges. Jag gör detsamma när jag läser din. :)
    Tyckte det var så fint att jag ville fånga det på film oxå.
    Ni kommer få en massa gott kring jul! :) Varning att väga sig vid jul!
    Elise är så himla fin hon!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg