Let them cows out!

Igår var en riktigt härlig dag!
Vädret var på vår sida.
Jag, sambon, mamma, syster Helen och hennes Honka var på koutsläpp!
Har fått frågan, Varför ska ni på koutsläpp?
Jag tänker, Varför inte?!
Det blev en supernajs dag på en bondgård med lokala producenter, mat, fika och glada kossor!


Här preppar kossorna inför utsläppet!

Kossorna mumsar käääk!

Kalven såg framemot sin premiärtur ut i hagen. 

Här har vi dem, the cows!

Här spanar gänget in nåt väldigt intressant!

Vägen ut!

Nu är de på väg ut mot hagen!
Massa människor hade kommit för att se koutsläppet. 

Woohoo! 

A, vi ville ju inte missa nåt?
Eller vad händer?!

Kossorna + kalvarna tar ett segervarv runt hagen!

Koutsläppet var lyckat!

Grisarna hade åkt släp till bondgården!

50% Gris, 50% Leopard?!
Huh?

Lammet says Relax!

Ankan tog med sig kidsen på koutsläpp! 

Här leker vi med maten, eller?
Geggar-Helen! 

Fikadags!

Fin gammal byggnad med passande traktor.

 

Kommentarer

  1. Kosläpp är ju vanligare i Sverige än i Finland men här har man också börjat med det. Jag var på ett sådant i Liljendal för en dryg vecka sedan, på jobb. Nu semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Koutsläppet är väl ganska nytt i Sverige (i alla fall för mig), som snabbt blivit en nyuppkommen tradition! =)
      Kul att de börjat i Finland oxå, det är ju en trevlig och kul grej för att fira att sommaren kommer! =)
      Oh, var det en artikel om just koutsläpp? Måste kolla upp på Östra Nyland.
      Underbart med semester! Jag längtar.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg